تعمیر حرفه ای جاروبرقی

بسیاری از جاروبرقی ها زیر ظرفیت کار می کنند و شما اغلب می توانید مشکل را برطرف کنید. این راهنمای سه سوت تعمیر در مورد تعمیر حرفه ای جاروبرقی نحوه کارکرد جاروبرقی سیم دار ، مشکلاتی که اغلب اشتباه می شود ، نحوه شناسایی مشکل جاروبرقی و نیاز به قطعات و ابزار برای رفع آن را بیان می کند. سپس دستورالعمل های ساده گام به گام برای نحوه جدا کردن قوطی ، نحوه سرویس میله کوبنده ، نحوه تعویض تسمه درایو ، نحوه پاک کردن شلنگ مسدود شده و نحوه شیلنگ را تعویض کنید. در سه سوت تعمیر همچنین به تعمیر شلنگ جاروبرقی ، تعمیر سیم برق ، تعمیر موتور ، تعمیر فن و سایر تعمیرات در صورت لزوم برای تعمیر جاروبرقی اشاره شده است.

جاروبرقی وسیله‌ای است که به وسیلهٔ مکش، کثافات و گرد و غبار را جمع‌آوری می‌کند.

جارو برقی چگونه کار می کند؟

جارو برقی وسیله ای الکتریکی برای تمیز کردن سطوح توسط مکش است. در واقع (عدم وجود هوا) تولید نمی کند ، بلکه یک دیفرانسیل فشار (کاهش فشار هوا در یک محفظه بسته) است که باعث مکش می شود. فشار هوا در خارج از محفظه بیشتر از فشار داخل است. این اختلاف فشار باعث می شود که هوای خارج وارد ماشین شود و هرگونه بقایایی را که در طول مسیر جمع می کند ، بکشد. هنگامی که هوا از داخل ظرف عبور می کند و خارج می شود ، آوار در یک کیسه یا ظرف گیر می افتد. جاروبرقی های ایستاده و کنیستری تقریباً به یک شکل کار می کنند. یک موتور الکتریکی یک فن را هدایت می کند که هوا – و خاک – را به داخل محفظه می کشاند.

تفاوت اصلی و قوطی چیزی است که شما باید فشار دهید. عمودی ها همه چیز (موتور ، کنترل ، کیف) را در یک واحد دارند که تحت فشار قرار گرفته و روی سطح آن کشیده می شود تا تمیز شود. جاروبرقی کنیستر بیشتر وزن خود را (موتور جاروبرقی ، فیلترها ، کیسه و سیم پیچ) در یک واحد جداگانه قرار می دهد تا هد برق سبکتر شود. با یک شلنگ بلند می توان قوطی را در وسط اتاق قرار داد و سر برق با سهولت بیشتری به اطراف حرکت کرد. مزیت این طرح این است که می توان از موتورهای بزرگتر و قدرتمندتری استفاده کرد. هر دو جاروبرقی ایستاده و کنیستر معمولاً یک برس چرخشی در سر دارند که بقایا را گرفته و به سمت شلنگ می برد. اگر واقعاً به قدرت جاروبرقی اسب بخار نیاز دارید – کمبود موتور 360 فورد – در خانه شما ممکن است یک سیستم  داخلی با یک واحد دیواری در گاراژ و لوله های پلاستیکی که از دیوارهای داخلی عبور می کند ، داشته باشد. شما به سادگی یک شلنگ مخصوص را در واحد دیواری متصل می کنید و جارو برقی را شروع می کنید. اگر دارای سر کوبنده باشد ، اتصال باید دارای برق و سیم کشی در شلنگ باشد تا برق به هد برسد.

سعی نکنید شیشه یا اشیا دیگری را که می توانند کیسه را برش دهند با جاروبرقی نکشید. درعوض ، آنها را درون یک ظرف مخصوص گرد و غبار جارو کنید یا از فروشگاهی استفاده کنید که برای جابجایی مواد خشن طراحی شده است.

چه چیزی می تواند جاروبرقی را دچار ایراد کند؟

شایعترین راه تعمیر حرفه ای جارو برقی نیز آسانترین راه حل است: گرفتگی در شلنگ یا اتصالات. همچنین سیم برق ، موتور ، کلید ، فن ، برس و یاطاقان موتور می توانند به تعمیر یا تعویض نیاز داشته باشند. تسمه درایو ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. و اتصالات ، شیلنگ ها و فیلترها ممکن است نیاز به رفع انسداد داشته باشند. بیشتر این مشکلات را می توانید خودتان برطرف کنید.

چگونه می توان مشکل جاروبرقی را تشخیص داد؟

اگر موتور جاروبرقی کار نمی کند ، مطمئن شوید که در مخزن برق روشن است و سیم برق را آزمایش کنید . موتور جهانی و سوئیچ را تست کنید و هر قطعه ای را که معیوب است را تعمیر یا تعویض کنید.

  • اگر موتور تنبل به نظر می رسد ، به دنبال زباله ها ، آلودگی های کیک شده یا سایر انسداد ها باشید و در صورت خراب شدن فن را تعویض کنید. قلم موهای فرسوده را تعویض کرده و روغن یا گریس سبک را به بلبرینگ های خشک موتور بمالید یا بلبرینگ های فرسوده را تعویض کنید.
  • در صورت توقف و روشن شدن موتور ، سیم برق ، کلید ، موتور و فن را تست کرده و در صورت لزوم سرویس را تعمیر کرده یا تعویض کنید.
  • اگر موتور پر سر و صدا است ، محفظه را باز کرده و آلودگی و زباله های اطراف موتور را پاک کرده و فیلترها را تمیز یا جایگزین کنید. تسمه محرک معیوب را برداشته و جایگزین کنید. فن موتور را از نظر آسیب دیدگی بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید و اتصال فن را به شافت موتور محکم کنید.
  • اگر مکش کافی نیست ، کیسه گرد و غبار را کاملاً خالی یا جایگزین کنید ، به دنبال انسداد در قسمت اتصالات باشید ، یک شلنگ مسدود شده را پاک کنید ، یک فیلتر گرفتگی را تمیز یا تعویض کنید و فن موتور را بررسی کنید.
  • اگر قلم مو پرزهایی روی فرش گذاشت ، کمربند گشاد را بررسی و تعویض کنید و برس های غلتکی را بازرسی کنید و آنها را تمیز ، تنظیم یا جایگزین کنید. مجاری هوای تمیز در داخل تمیز کننده و شلنگ ها.

برای تعمیر حرفه ای جاروبرقی چه چیزی لازم دارم؟

بسیاری از قطعات تعویض (شلنگ ، فیلتر ، کیف) را می توانید در فروشگاه های سخت افزار و مراکز خانگی پیدا کنید. قطعات تعویض مانند موتور ، شلنگ های ویژه ، مهر و موم و غیره) از تولید کننده در دسترس هستند . ابزارهایی که برای تعمیر تخصصی جاروبرقی به آن نیاز خواهید داشت عبارتند از:

  • پیچ گوشتی
  • انبر
  • مولتی متر

مراحل کار چیست؟

جاروبرقی ایستاده را جدا کنید:

  1. برای تعمیر حرفه ای جاروبرقی و سرویس آن، ابتدا جاروبرقی را از برق بکشید. پیچ دسته پایین و دسته را بردارید. در صورت وجود شلنگ لوازم جانبی را باز کنید و آن را جدا کنید.
  2. جاروبرقی را برگردانید و پیچ های رویه بالایی را بردارید. واحد را به سمت راست بچرخانید ، تنظیم ارتفاع را از مسیر خارج کرده و درپوش را بردارید.
  3. برای برداشتن موتور ، ابتدا غلتک قلم مو و تسمه محرک را بردارید (به زیر مراجعه کنید). پیچ محافظ گیره موتور را بردارید. مراقب باشید هنگام نصب مجدد ، به واشر انتهای موتور آسیب نبینید.

جاروبرقی کنیستر را جدا کنید:

  1. خلا را از برق بکشید. شیلنگ ها ، کیسه گرد و غبار و فیلتر را بردارید. پیچ های درپوش را برداشته و برای دسترسی به موتور و اجزای الکتریکی ، درپوش را بردارید.
  2. برای سرویس دهی به برسهای موتور یا موتور قوطی ، هر پیچ را که صفحه پوشش موتور را محکم می کند برداشته و موتور را بلند کنید. اطمینان حاصل کنید که واشرهای مهر و موم شده را پیدا کرده و آنها را تعویض کنید.
  3. برای سرویس غلتک برس ، نازل برق را برگردانید و گرد و غبار و آوار را تمیز کنید. پیچ های محافظ درپوش بالایی را بردارید. واحد را به سمت راست بچرخانید و درپوش بالایی را بلند کنید.

نوار کوبنده جارو برقی (جارو برقی یا قوطی):

  1. سر وکیوم را وارونه کنید تا میله کوبنده را بازرسی کنید. در لبه جلوی محفظه خواهد بود.
  2. در هر انتها گیره ها را برداشته ، تسمه محرک را برداشته و میله کوبنده را از محفظه بلند کنید.
  3. در صورت لزوم ، با برداشتن درپوش انتهایی و فلنج ، میله کوبنده را جدا کنید ، سپس قلم مو را از روی محفظه بکشید.
  4. اگر قلم مو فرسوده است ، آن را تعویض و تعمیر حرفه ای جاروبرقی را انجام دهید. در صورت نیاز ، درپوش ، فلنج یا قاب خراب را تعویض کنید یا کل میله ضرب را تعویض کنید.

تسمه درایو را تعویض کنید:

  1. یک سر میله کوبنده را از محفظه خارج کنید (نگاه کنید به بالا).
  2. تسمه محرک را از قرقره موتور شل کرده و از اطراف میله ضرب و شتم خارج کنید.
  3. تسمه محرک تعویض را از روی میله ضرب و اطراف پولی موتور بلغزانید. توجه: کمربند جدید از نظر کمربند قدیمی که با استفاده از آن کشیده شده است ، کوچکتر است (اما نه عرض و باریک تر).
  4. نوار کوبنده را دوباره نصب کنید و در صورت لزوم تسمه درایو را تنظیم کنید.

شلنگ مسدود شده را تمیز کنید:

  1. شیلنگ را به اگزوز وصل کنید و نازل را به ورودی وصل کنید ، با استفاده از نوار چسب یا یک پارچه در اطراف ورودی را ببندید.
  2. جاروبرقی را روشن کنید. اگر هوای خروجی زباله ها را وارد کیسه گرد و غبار نکرد ، شیلنگ را جدا کنید. یک شلنگ تمیز و خشک باغی یا موارد مشابه را با احتیاط از طریق شلنگ تغذیه کنید تا گرفتگی شل شود.

تعمیر شیلنگ جاروبرقی:

احتیاط
اگر شیلنگ جاروبرقی اتصال الکتریکی دارد ، با یک مولتی متر پیوستگی را بررسی کنید (به تست های الکتریکی مراجعه کنید). در صورت عدم موفقیت در تست ، سیم را (در صورت عدم وجود داخلی) یا کل شیلنگ روشن شده را تعویض کنید. به یک شلنگ برقی تبدیل نشوید.

  1. اگر شیلنگ به اتصالات خود چسبانده شده است ، آن را با استفاده از چاقو و سیم برش در نزدیکی اتصالات برش دهید. سیم و شلنگ باقیمانده را بپیچید و بیرون بیاورید و هر چسب را از بین ببرید.
  2. سیمان لاستیکی را به انتهای شلنگ و داخل اتصالات برس بزنید. سپس شیلنگ را به اتصالات فشار دهید.
  3. اگر شیلنگ یقه دکمه دارد ، دکمه ها را فشار داده و بکشید تا شلنگ از اتصالات خارج شود. شیلنگ را به قسمت ورودی بچسبانید ، آن را با یقه بپوشانید و آن را درون اتصالات قرار دهید تا دکمه ها درگیر شوند.
  4. اگر یک شلنگ کامل را تعویض می کنید ، می توانید از یک شلنگ مخصوص با موضوع معکوس و یک دستگیره جهانی استفاده کنید که روی اتصالات انتهایی می چسبد.
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان سه سوت تعمیر