تعمیر مودم
سایت سه سوت تعمیر تصمیم دارد تا به شما دوستان عزیز نحوه تعمیر و رفع مشکلات برای مودم خود کمک کند. باما همراه باشید.
اینترنت چیزی است که اکثر مردم هر روز به آن اعتماد می کنند ، با این وجود ارتباطات اینترنتی برای یک کاربر ناآگاه بسیار غیر قابل اعتماد و ناامید کننده است. تقریباً از قطعی برق تا طوفان خفیف ممکن است اتصال شما قطع شود و اگر اقدامات صحیح برای تشخیص و رفع مشکل انجام نشود ، گاهی اوقات ممکن است ساعت ها طول بکشد تا آن را برطرف کنید. این راهنما برخی اقدامات اساسی را که هر کاربر برای آزمایش و تعمیر بیشتر مشکلات اتصال خود انجام می دهد.
مودم یکی از ابزارهای رایانهای است که برای اتصال دو رایانه به یکدیگر از راه خطوط گوناگون مخابراتی استفاده میشود. البته هر یک از این دو کامپیوتر میتوانند راهی به یک شبکه رایانهای باشند.
مرحله 1: تنظیم مجدد مودم
1. نگاهی بیندازید که چراغ های مودم شما روشن است. انواع مختلفی وجود دارد ، اما دارای حداقل چهار چراغ سبز دارای برچسب ارسال ، دریافت ، آنلاین و فعالیت های رایانه ای یا موارد مشابه است.
2. اگر دو یا چند مورد از آنها خاموش هستند یا مرتباً خاموش و روشن می شوند ، مودم خود را تنظیم کنید. برخی از آنها دکمه تنظیم مجدد را در بالا یا پشت نشان می دهند در حالی که دیگران باید چند ثانیه از برق قطع شوند و دوباره خاموش شوند ، سپس دوباره به برق متصل شوند
با توجه به اینکه چراغ ها دوباره روشن می شوند ، در مورد عملکرد بعدی خود تصمیم بگیرید:
الف) اگر چندین چراغ هنوز از دست رفته اند ، به ویژه چراغ های ارسال ، دریافت و اینترنت ، ممکن است مشکل در منطقه شما قطع شود یا مشکل با ارائه دهنده خدمات اینترنت شما باشد. . به مرحله شش بروید تا گزینه های خود را برای حل این مسئله مشاهده کنید.
ب) اگر همه چراغ ها و چراغ فعالیت اترنت / کامپیوتر روشن هستند ، ممکن است مشکل از سیم اترنت شما باشد. مرحله چهارم نحوه بررسی اینکه آیا این مشکل شماست را پوشش می دهد.
ج) اگر همه چراغ ها روشن شدند ، بررسی کنید که آیا با تلاش برای مشاهده یک صفحه وب در رایانه خود ممکن است، آیا مشکل شما برطرف شده است. اگر هنوز قادر به اتصال نیستید ، به مرحله بعدی بروید.
مرحله 2: تنظیم مجدد روتر
1. روتر را از برق بکشید و قبل از اتصال مجدد به آن چند ثانیه صبر کنید. قبل از ادامه صبر کنید تا چراغ های جلویی پایدار شوند.
2. در بسیاری از موارد ، مشکل در حال حاضر برطرف خواهد شد. دوباره اتصال را تست کنید.
3. در صورت ادامه مشکل ، باید به تنظیمات روتر دسترسی پیدا کنید. برای بالا بردن تنظیمات روتر خود ، باید آدرس IP محلی شبکه خود را در نوار آدرس مرورگر وب خود وارد کنید. این اغلب “192.168.0.1” یا “192.168.1.1” خواهد بود و تقریباً در همه موارد با “192.168” شروع می شود. IP و رمز عبور پیش فرض را باید در اسنادی که به همراه روتر شما ارائه شده است ، پیدا کنید.
3. اگر هنوز نمی توانید به تنظیمات دسترسی پیدا کنید ، می توانید با رفتن به پنجره “اتصالات شبکه” از فهرست شروع ، با کلیک راست روی اتصال بی سیم ، انتخاب “وضعیت” و کلیک روی جزئیات ، IP محلی خود را پیدا کنید. باید به عنوان دروازه پیش فرض IPv4 نشان داده شود.
4- به زبانه ای بروید که وضعیت فعلی روتر را نشان می دهد. این باید تعدادی آدرس IP و نام دامنه مختلف را نمایش دهد.
5. بر روی دکمه “انتشار” کلیک کنید و شماره ها باید به صفر تنظیم شوند. حداقل 10 ثانیه صبر کنید و سپس روی دکمه “تمدید” کلیک کنید. اگر تعداد جدیدی ظاهر نشد ، به مدت 30 ثانیه بر روی آن کلیک کنید.
در این مرحله بسته به آنچه اتفاق می افتد گزینه های مختلفی دارید:
الف) اگر برگه وضعیت پس از کلیک بر روی دکمه “تمدید” آدرس های جدیدی را نشان می دهد ، روتر شما مجدداً تنظیم شده و دوباره به اینترنت متصل شده است. یک بار دیگر رایانه خود را آزمایش کنید و ببینید آیا مشکل برطرف شده است. در غیر اینصورت به مرحله سه ادامه دهید.
ب) اگر برگه وضعیت همچنان صفر را نشان می دهد و با فشار دادن دکمه “تمدید” به روز نمی شود ، روتر شما نمی تواند به اینترنت متصل شود. اگر هنوز چنین کاری نکرده اید ، به مرحله یک برگردید. اگر مرحله یک را تکمیل کرده اید ، به مرحله چهار بروید.
مرحله 3: عیب یابی مودم
1. اگر از طریق بی سیم به روتر متصل می شوید ، لیست اتصالات بی سیم موجود را از نماد پایین سمت راست صفحه بالا بکشید. تأیید کنید که به شبکه صحیح وصل شده اید.
2. قطع اتصال از شبکه ، چند ثانیه صبر کنید ، سپس دوباره وصل شوید و منتظر بمانید تا ویندوز اتصال را تمام کند.
3. اگر می گوید که ویندوز نمی تواند به شبکه متصل شود ، باز هم ممکن است مشکل از روتر شما باشد. اگر هنوز چنین کاری نکرده اید ، به مرحله دو برگردید.
4- اگر ویندوز با موفقیت متصل شد یا مستقیماً به روتر متصل شدید ، اما هنوز اینترنت ندارید ، سعی کنید پنجره “Network Connections” را از فهرست شروع باز کنید ، روی اتصال کلیک راست کرده و “Diagnose” را انتخاب کنید.
5- راهنمای عیب یابی شبکه ویندوز ، از جمله انتخاب “تنظیم مجدد گزینه آداپتور شبکه” را دنبال کنید.
6. اگر بعد از این روند کامپیوتر هنوز متصل نیست ، آن را کاملاً راه اندازی مجدد کنید و یک بار دیگر بررسی کنید که آیا اتصال می یابد.
اگر هنوز رایانه در این مرحله متصل نیست ، به مرحله بعدی بروید.
مرحله 4: تست کابلهای اترنت
1. اطمینان حاصل کنید که سیم اترنت که از مودم شما به روتر شما می رود به طور ایمن متصل شده و از دو طرف به طور کامل وصل شده است. سایش و پارگی معمولاً می تواند باعث شکسته شدن دوشاخه ها و محکم ماندن در جای خود نشود.
2. اگر مستقیماً از طریق یک سیم اترنت از رایانه به روتر خود متصل می شوید ، همان روند را برای آن کابل تکرار کنید.
3. اگر هیچ یک از سیمها شل یا قطع نشده به نظر نمی رسید ، اگر 100٪ اطمینان ندارید که این یک کابل قابل اعتماد است ، می خواهید یک سیم اترنت جدید را امتحان کنید.
اگر مشکل حل نشد ، به مرحله بعدی بروید.
مرحله 5: اتصال مستقیم به مودم
اگر از روتر استفاده می کنید که به نظر می رسد به درستی مودم متصل است اما هنوز نمی تواند به اینترنت دسترسی پیدا کند ، ممکن است مشکل این باشد که به اندازه کافی سیگنال را به رایانه شما ارائه نمی دهد.
1. انتهای سیم اترنت را از پشت روتر جدا کرده و مستقیماً به کامپیوتر وصل کنید.
2- با آوردن منوی “Run” (اگر ویندوز + R در منوی شروع نیست) و تایپ “cmd”
خط فرمان را باز کنید . 3. در خط فرمان “ipconfig / release” تایپ کنید و چند منتظر بمانید ثانیه
4- در خط فرمان “ipconfig / تجدید” وارد کنید. باید ببینید مجموعه جدیدی از مقادیر در حال ظهور است.
5. آخرین بار اتصال خود را آزمایش کنید.
اگر اکنون قادر به اتصال بودید ، ممکن است مشکل شما با روتر شما باشد. برای تعیین اینکه چه کاری باید برای حل این مشکل انجام شود ، با پشتیبانی فنی روتر خود تماس بگیرید. اگر هنوز نمی توانید اتصال برقرار کنید ، به مرحله آخر بروید.
مرحله ششم: با ISP خود تماس بگیرید
اگر تمام مراحل قبلی را طی کرده باشید یا مودم شما به طور کامل متصل نشود ، مشکل احتمالاً قطعی در منطقه شما یا مشکل ارائه دهنده خدمات اینترنت شماست. با آنها تماس بگیرید تا از وجود قعطی اینترنت در منطقه شما گزارش شود و در صورت عدم اطلاع گزارش دهید. از آنجا دستورالعمل های آنها را برای نحوه کار دنبال کنید.
سخن آخر
درصورت نیاز و تمایل می توانید برای تعمیر مودم و لوازم خانگی خود می توانید به سه سوت تعمیر مراجعه کنید.
سه سوت تعمیر با تجربه ای که در تعمیر لوازم خانگی دارد می تواند به شما کمک بسیاری کند.