آموزش تعمیر مشکلات رایج ترین مشکلات گوشی

:

شما پایدار عمل می کنید

صفحه نمایش ترک خورده، باتری ضعیف - دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد که شما دیگر از گوشی خود راضی نیستید. اما قبل از خرید یک مورد جدید، باید به گزینه ای پایدارتر فکر کنید! تعمیر تلفن همراه این امکان را به شما می دهد که فقط قطعه واقعا معیوب را تعویض کنید. به این ترتیب شما کمک شخصی به استفاده از منابع کمتر و حفاظت از محیط زیست می کنید.

شما پول پس انداز می کنید

تعمیر تلفن همراه تقریباً همیشه ارزان تر از خرید مستقیم دستگاه جدید است. اگر خودتان نیز تعمیر را انجام دهید، در هزینه های تعمیرگاه صرفه جویی می کنید.

شما کنترل را حفظ کنید

اگر خودتان گوشی هوشمند خود را تعمیر می کنید، لازم نیست آن را به دست دیگران بسپارید و اطلاعات خود را فاش کنید. شما به تنهایی تصمیم می گیرید که چه زمانی تعمیر را شروع کنید و چه مدت طول می کشد. زمان انتظار، زمان تعمیر - مشکل شما نیست.

شما خوش می گذرد

مسلماً، دلیل ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما: نگاه کردن به داخل یک گوشی هوشمند و درک بهتر نحوه ساخت آن بسیار هیجان‌انگیز است. همچنین زمانی که گوشی خود را پس از تعمیر دوباره سرهم کرده اید و دوباره به خوبی کار می کند، می توانید به خود افتخار کنید.

چگونه تعمیر خود را آماده کنید

برای اطمینان از موفقیت کامل تعمیر گوشی هوشمند خود، توصیه می کنیم این 11 نکته را دنبال کنید.

1. به کیفیت قطعات یدکی خود توجه کنید

در اینترنت می توانید قطعه یدکی مناسب را برای هر مدل گوشی هوشمند موجود سفارش دهید. با این حال، باید بدانید که تفاوت های زیادی در کیفیت در بازار وجود دارد. مخصوصاً در مورد قطعات یدکی اپل که در بازار آزاد قطعات یدکی اورجینال موجود نیست، باید نگاه دقیق تری داشته باشید. نگاهی دقیق به فروشگاه آنلاین بیندازید – آیا تأثیر جدی بر شما می گذارد؟ آیا توضیحات محصول حاوی تمام اطلاعات مرتبط است؟ در مقاله قبلی چک لیستی برای ارزیابی جدیت فروشگاه های آنلاین گردآوری کردیم.

وقتی در مورد قطعه یدکی تصمیم گرفتید و سفارش شما رسید، باید به آن دقت کنید. با فویل ها و برچسب های محافظ خود را خسته نکنید، اما در عوض به آسیب، باقی مانده چسب و پردازش عمومی توجه ویژه ای داشته باشید. آیا قطعه یدکی روی شما تاثیر خوبی می گذارد؟ سپس آن را روی سطح کار خود قرار دهید.

Handy selbst reparieren - نکته 1: Achte auf die Qualität des Ersatzteils
یک صفحه نمایش اصلی سامسونگ کاملاً مناسب است و بالاترین کیفیت تصویر را ارائه می دهد.

2. ابزار مناسب را دریافت کنید
قبل از تعمیر بدانید به کدام ابزار نیاز دارید. در کتابچه راهنمای تعمیر ما تمام ابزارهایی را که نیاز دارید با جزئیات فهرست می کنیم، بنابراین نیازی به جستجوی طولانی ندارید. بسیاری از تامین کنندگان نیز قطعات یدکی را همراه با ابزار مناسب در یک مجموعه ارائه می کنند. هنگام دریافت ابزار به عنوان هدیه رایگان مراقب باشید. اغلب اینها فقط مقالات سنت پایین‌تری هستند که در بدترین حالت ممکن است به تلفن خود آسیب برسانید. ابزارهای باکیفیت نه تنها ایمن تر هستند و به شما کمک می کنند سریعتر کار کنید، بلکه برای تعمیرات بعدی نیز دوام می آورند.

Handy selbst reparieren - نکته 2: Besorge dir vernünftiges Werkzeug
با جعبه ابزار iDoc شما ابزار مناسبی برای هر تعمیر دارید.

3. فضای کار خود را آماده کنید
برای تعمیر گوشی هوشمند، محل کار شما باید همیشه مرتب باشد. برای جلوگیری از گم شدن قطعات کوچک مانند پیچ ​​ها در حین تعمیر، باید تمام قطعات حذف شده را در یک جعبه مرتب سازی یا روی یک پد مغناطیسی قرار دهید . سطح کار نیز باید تمیز باشد تا از خراشیدگی روی سطح گوشی هوشمند شما جلوگیری شود.

تعمیر گوشی هوشمند در Eigenregie - نکته 3: Bereite deinen Arbeitsplatz gut vor.
یک محل کار تمیز تعمیرات را آسان تر می کند.

4. زمان کافی را صرف کنید
بهتر است تعمیر را به صورت یک تکه انجام دهید تا چیزی در اطراف نمانده و گم نشود. کمی بیشتر برنامه ریزی کنید، به خصوص اگر این اولین تعمیر شما باشد.

5. لذت ببرید
شما در شرف تعمیر گوشی هوشمند خود به طور مستقل، مقرون به صرفه و پایدار هستید. دلیل کافی برای داشتن روحیه خوب است. دستورالعمل‌های یوتیوب ما دارای زیرنویس‌هایی به زبان انگلیسی و آلمانی است، به طوری که می‌توانید حتی در حین تعمیر به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.

6. از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید
اگر همچنان می‌توانید دستگاه خود را به رایانه متصل کنید، همیشه باید قبل از تعمیر از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای تعمیر آیفون اپل روش پشتیبان گیری خاص خود را دارد .

7. یک تست عملکردی انجام دهید
قبل از برداشتن پیچ گوشتی، تمام عملکردهای اصلی دستگاه خود را تست کنید. سامسونگ حالت تست خود را برای این کار توسعه داده است. ما یک چک لیست  به خصوص برای آزمون عملکردی ایجاد کرده ایم. به این ترتیب می توانید مطمئن شوید که در طول تعمیر به چیزی آسیب ندیده اید.

8. بارهای الکترواستاتیکی را تخلیه کنید
گوشی های هوشمند جدیدتر معمولاً به خوبی در برابر تخلیه الکترواستاتیک محافظت می شوند. با این حال، توصیه می کنیم در هنگام تعمیر از مواد ثابت مانند پشم، پشم گوسفند یا نایلون استفاده نکنید. همچنین باید از راه رفتن روی فرش با جوراب قبل از تعمیر خودداری کنید. برای ایمن بودن، می توانید با لمس بخاری یا هر جسم فلزی دیگری، بارهای احتمالی را از بدن خود تخلیه کنید.

9. دستگاه خود را خاموش کرده و باتری را جدا کنید

قبل از باز کردن دستگاه، باید آن را خاموش کنید. برای جلوگیری از اتصال کوتاه، باید کانکتور باتری را به محض اینکه در معرض دید قرار گرفت، جدا کنید.


همیشه ابتدا باتری را جدا کنید.

شما نباید فراموش کنید که پس از تعمیر:
10. یک تست عملکردی انجام دهید
پس از تعمیر باید صفحه لمسی و تمام عملکردهای مهم را دوباره تست کنید. این تنها راه برای اطلاع از موفقیت آمیز بودن تعمیر است. به عنوان مثال، برخی از عملکردها ممکن است در صورت اتصال نادرست کابل، از کار بیفتند.

گوشی هوشمند selbst reparieren - نکته 10: Mache einen Funktionstest
تست صفحه لمسی خود را تست کنید: یک برنامه را روی صفحه بکشید.

11. به ضد آب بودن توجه کنید
توجه داشته باشید که گوشی هوشمند شما به محض باز شدن دیگر 100% ضد آب نیست. می توانید صفحه نمایش را دوباره با یک قاب چسب بچسبانید. با این حال، این فقط آن را در برابر آب پاشیده محافظت می کند.