مشکلات رایج گوشی

تلفن همراه برای شنا رفته؟ صفحه نمایش شکسته است؟ این تکنیک های تعمیر گوشی هوشمند می توانند تفاوت را ایجاد کنند.
1/6 _ _
شارژ تلفن های هوشمند روی میز چوبیباچو / شاتراستاک
شارژ خود را برگردانید
اگر تلفن شما هنگام وصل شدن شارژ نمی شود، ممکن است سیم مشکلی نداشته باشد. درگاه شارژ اغلب پرزها و زباله‌ها را از جیب‌ها و کیف‌های شما جمع می‌کند که می‌تواند پایه‌های اتصال را مسدود کند و باعث کند شارژ آن کندتر شود یا اصلا شارژ نشود. خوشبختانه، راه حلی با تکنولوژی پایین وجود دارد. Shayne Sherman، مدیرعامل TechLoris توصیه می‌کند: «می‌توانید از یک سنجاق ایمنی استفاده کنید و آن را در اطراف داخل درگاه گوشی خود اجرا کنید تا آن را پاک کنید. "اگر تلفن شما شارژ نمی شود، قبل از خرید سیم جدید این را امتحان کنید." همچنین می‌توانید از یک خلال دندان صاف برای حذف هر چیزی که پین‌های متصل به کابل شارژ را مسدود می‌کند، استفاده کنید. هنگامی که در حال تمیز کردن پورت‌های خود هستید، این دلیل است که چرا باید کوکی‌ها را از تلفن خود نیز پاک کنید.

2/6 _ _
بلندگو، رابط نور، میکروفون پایین تلفن هوشمند جدا شده روی سفیدکوان کاجورنسیری/ شاتر استوک
نویز فازی را پاک کنید
وقتی بلندگوها را به جک هدفون وصل می‌کنید به دلیل صدای ضعیف خاموش می‌شوید؟ لیز همیلتون، مدیر بخش مردم و مشتریان در Mobile Klinik، یک تجارت تعمیر تلفن همراه، می‌گوید: درست مانند پورت شارژ، کثیفی یا زباله می‌تواند باعث شود دستگاه شما روشن نشود یا نتوانید تماس‌های تلفنی خود را بشنوید. تمیز کردن پورت‌های خود را می‌توان با احتیاط با چند انفجار سریع هوای فشرده به آن ناحیه انجام داد، یا حتی با یک نوک Q (اگر لازم است مقداری از پنبه را بردارید تا مناسب شود) و از محتوای الکل بالا استفاده کنید. همیلتون می‌گوید پاک‌کننده‌ای برای پاک کردن منطقه. هنگامی که می توانید تماس های خود را بشنوید، در اینجا نحوه مشاهده و حذف سابقه تماس ها آمده است .

 

3/6 _ _
صفحه نمایش گوشی موبایل شکسته، نمای نزدیک، قاب سیاه و سفیدJALISKO/SHUTTERSTOCK
صفحه نمایش شکسته را جایگزین کنید
این یکی فقط برای کسانی است که اعتماد به نفس خود را انجام می دهند. همیلتون می‌گوید: «اگر از فناوری آگاه هستید و می‌خواهید دستگاه گران‌قیمت خود را که قطعات شکننده و ریز زیادی دارد به خطر بیندازید، احتمالاً می‌توانید خودتان یک صفحه نمایش را تعمیر کنید. او می افزاید، اما برای این کار تعمیر گوشی هوشمند به ابزارهای مناسب نیاز دارید.

و تعویض صفحه نمایش در برخی از دستگاه ها آسان تر از سایرین است. برای مثال، برای آیفون‌ها ، iFixit.com توصیه می‌کند که مقداری گرما برای نرم کردن چسب اعمال کنید، صفحه نمایش را روشن نگه دارید و از کلیدهای بازکننده برای برش دادن چسب استفاده کنید تا با دقت صفحه نمایش را جدا کنید. کریگ لوید از iFixit می گوید که گفته می شود، تعویض صفحه نمایش شکسته بیشتر در دستگاه های اندرویدی مانند سری گلکسی سامسونگ نقش دارد. به عنوان مثال، ابتدا باید پنل پشتی شیشه ای را بردارید که مراحل و پیچیدگی را به تعمیر اضافه می کند. احتمالاً باید روی یک مورد جدید نیز سرمایه گذاری کنید. فراتر از یکپارچگی صفحه نمایش، ارزش این را دارد که بدانید چگونه هر برنامه ای را قفل کنید تا به ایمن نگه داشتن گوشی شما کمک کند.

4/6 _ _
تلفن در آب  مفهوم گوشی شکسته  مفهوم تعمیر گوشی هوشمندANASTASIYA TSIASEMNIKAVA/SHUTTERSTOCK
گوشی خیس شده را زنده کنید
اگر تلفن شما به طور غیرمنتظره ای شنا کرد، از حکمت رایج برای قرار دادن آن در کیسه برنج پیروی نکنید. از آنجایی که برنج آب را جذب می کند، می تواند صمغی شود و در درگاه های گوشی شما بچسبد. برنج برای جذب رطوبت خارجی خوب است، اما ممکن است مقداری رطوبت داخلی را که ممکن است به گوشی شما آسیب برساند، از دست بدهد.

در عوض، اولین کاری که باید برای تعمیر گوشی هوشمند انجام دهید این است که به سادگی گوشی را از منبع آب خارج کرده و بلافاصله آن را خاموش کنید. لوید می‌گوید: «قبل از اینکه دوباره آن را روشن کنید، بگذارید کاملاً خشک شود. شما می توانید از یک سشوار در محیط خنک استفاده کنید تا به خشک شدن پورت ها و مواردی از این دست کمک کند. برخی از کارشناسان همچنین توصیه می‌کنند بسته‌های سیلیکاژل همراه با کفش‌ها را احتکار کرده و آن‌ها را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید (برای جلوگیری از جذب رطوبت). سپس، هنگامی که تلفن شما غواصی می کند، قرار دادن آن در همان ظرف دربسته به آن بسته های کوچک اجازه می دهد تا جادوی خود را انجام دهند. با این حال، اگر تلفن شما هنوز کار نمی کند، بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که مطمئن ترین راه برای آسیب آب این است که تلفن خود را خاموش کنید و آن را به یک متخصص ببرید. همیلتون می‌گوید: «متخصصان خوب قبل از انجام هر کاری به شما تشخیص رایگان و نقل قول می‌دهند و بهترین متخصصان اگر نتوانند آن را تعمیر کنند، بدون توجه به تلاش‌هایی که برای نجات دستگاه شما انجام می‌دهند، هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کنند. در صورتی که پس از خشک شدن مجدد گوشی به آن نیاز داشته باشید، در اینجا آمده استچگونه گوشی خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنیم .

5/6 _ _
باتری گوشی های هوشمندMEHANIQ/SHUTTERSTOCK
باتری را تعویض کنید
آیا اگر تعویض باطری های گوشیتان به همان راحتی که در کنترل از راه دور وجود دارد، راحت باشد، عالی نیست؟ متأسفانه، باتری‌ها در اکثر گوشی‌ها چسبانده شده‌اند، بنابراین تعویض آن‌ها بیشتر یک فرآیند پیچیده برای تعمیر گوشی‌های هوشمند است. iFixit دستورالعمل های دقیقی برای تعویض باتری در Samsung Galaxy دارد. لوید می‌گوید، با این حال، قرار دادن باتری جدید در آیفون‌ها آسان‌تر است ، زیرا آنها زبانه‌های کششی دستی روی چسب دارند که حذف باتری را کمی آسان‌تر می‌کند.

اما باید توجه داشته باشید که باز کردن گوشی گارانتی شما را باطل می کند. بسیاری از تولیدکنندگان گوشی (از جمله اپل) باتری گوشی شما را در صورتی که هنوز تحت گارانتی باشد به صورت رایگان تعویض می کنند و حتی اگر گارانتی نباشد، با پرداخت هزینه ای اندک. بهتر است قبل از اینکه خودتان این تعمیر را امتحان کنید کیف پول دیجیتال خود را بررسی کنید!