تلفن های همراه احتمالاً پر استفاده ترین وسایل شخصی ما هستند. ما از این دوستان کوچک در هر زمان، هر مکان و در هر موقعیتی استفاده می کنیم. به همین دلیل است که این گجت ها باید به اندازه
کافی محکم ساخته شوند تا حتی در سخت ترین شرایط نیز مقاومت کنند. اما مهم نیست که این چیزها چقدر محکم ساخته شوند، تلفن های همراه به مرور زمان به محدودیت های خود می رسند و شکسته
می شوند. وقتی این اتفاق میافتد، داشتن دانش در مورد چگونگی رفع برخی از رایجترین مشکلاتی که برای یک تلفن اتفاق میافتد واقعاً عالی است.
1
آسیب باتری
راه حل1
باتری ها را بررسی کنید. باتری ها یکی از اولین قطعاتی هستند که در گوشی ها خراب می شوند. همچنین یکی از قطعاتی است که تعمیر آن بسیار آسان است. وقتی باتری گوشی شما به سرعت تمام می
شود یا احساس می کنید که پف کرده است، وقت آن است که به نزدیکترین فروشگاه الکترونیکی بروید و یک بسته باتری جدید بخرید.
هنگام خرید باتری جدید برای گوشی خود، به یاد داشته باشید که باتری را انتخاب کنید که مخصوص گوشی شماست. هر گوشی دارای رتبه بندی انرژی و اندازه باتری خاص خود است.
باتری ها را فقط از فروشگاه OEM (سازنده تجهیزات اصلی) گوشی خود خریداری کنید. اگر نتوانستید یکی را پیدا کنید، بهتر است ابتدا کمی تحقیق کنید تا ببینید کدام باتری های جایگزین از نظر بازخورد
بالاترین کیفیت را دارند.
راه حل2
درب پشت گوشی خود را بردارید. آن را بلغزانید یا از روی قاب پایه گوشی خود بردارید تا جای باتری ظاهر شود.
برخی از واحدهای تلفن روش خاص خود را برای برداشتن قاب پشتی دارند. اگر نمی دانید چگونه قاب پشتی را بردارید، دفترچه راهنمای مالک گوشی خود را بررسی کنید.
راه حل3
باتری قدیمی را بردارید و باتری جدید را قرار دهید. با استفاده از انگشتان خود، باتری را به آرامی از روی محفظه بردارید و بسته جدیدی را که خریداری کرده اید قرار دهید.
راه حل4
گوشی خود را شارژ کنید برخی از بستههای باتری جدید قبلاً مقداری انرژی در خود شارژ شدهاند، اما هنوز هم باید قبل از استفاده ابتدا آن را شارژ کنید.
هنگام شارژ باتری جدید، گوشی را قطع نکنید یا آن را از شارژر جدا نکنید و بگذارید چرخه شارژ قبل از اولین استفاده کامل شود.
مشکل 2
آسیب صفحه نمایش
راه حل1
گوشی خود را در تعمیرگاه موبایل چک کنید. هنگامی که به طور تصادفی گوشی از دستتان می افتد، اولین چیزی که ممکن است آسیب ببیند صفحه نمایش آن است. هنگامی که می توانید ترک یا پیکسل
های مرده را روی صفحه مشاهده کنید، ممکن است زمان تعویض آن فرا رسیده باشد.
به هر لوازم جانبی تلفن همراه یا تعمیرگاه بروید و به دنبال صفحه نمایش مناسب برای موبایلتان باشید.
درست مانند باتریها، باید صفحهنمایش جایگزین دقیق مدل گوشی خود را پیدا کنید. هیچ صفحهنمایش تلفنهای پس از فروش را مطابق با صفحههای خود تغییر ندهید، زیرا کار نمیکند.
راه حل2
درب پشت گوشی خود را بردارید. آن را بلغزانید یا از روی قاب پایه گوشی خود بردارید تا پنل پشتی آن نمایان شود.
راه حل3
تمام پیچ هایی که پنل پشتی را روی بدنه گوشی نگه می دارد را باز کنید. این کار را با استفاده از پیچ گوشتی انجام دهید. بسته به نوع و مدل گوشی خود، به پیچ گوشتی فیلیپس یا Torx نیاز دارید.
پس از برداشتن پنل پشتی، بررسی کنید که آیا پیچی وجود دارد که مادربرد را در جای خود نگه داشته و ابتدا آن را بردارید. به طور معمول، مادربرد گوشی نیز باید با خیال راحت جدا شود و به شما امکان
دسترسی به صفحه نمایش گوشی را بدهد.
راه حل4
صفحه نمایش را از مادربرد جدا کنید. این دو معمولا فقط با استفاده از کانکتورهای نوع پلاگین به هم متصل می شوند. به آرامی کانکتورها را جدا کنید تا از یکدیگر جدا شوند.
راه حل5
صفحه جدید را به مادربرد وصل کنید. اگر دقیقاً همان صفحه جایگزینی را برای تلفن خود خریداری کرده اید، باید همان کانکتورهای نوع پلاگین را در صفحه جدید مشاهده کنید که به شما امکان می دهد به راحتی آن را با مادربرد بپیوندید.
راه حل6
پانل پشتی را به عقب قرار دهید و پیچ ها را باز کنید. اطمینان حاصل کنید که همه چیز در جای خود محکم است و هیچ قسمتی، داخلی یا خارجی، شل قرار نگرفته است.
گوشی را کمی تکان دهید (نه خیلی محکم!) و بررسی کنید که صدای تپش برخی از قطعات را می شنوید. اگر این کار را کردید، دوباره اتصالات داخل را بررسی کنید و هر چیزی را که در جای خود محکم نگه ندارید، محکم کنید.
مشکل3
شارژ نشدن باتری
راه حل1
باتری را بررسی کنید. یکی از رایج ترین مشکلاتی که گوشی ها با آن مواجه می شوند، زمانی است که دیگر شارژ نمی شود. شما آن را به پریز برق وصل می کنید، اما باتری آن را شارژ نمی کند. اولین کاری که
باید انجام دهید بررسی وضعیت باتری است که با پیروی از روش ذکر شده در بالا می توانید این کار را انجام دهید.
راه حل2
شارژر را چک کنید گوشی دیگری را که شارژر با آن سازگار است بردارید و ببینید آیا آن واحد می تواند باتری خود را شارژ کند یا خیر. اگر اینطور نیست، وقت آن است که شارژر خود را تعویض کنید.
راه حل3
شارژر بخرید. به نزدیکترین فروشگاه لوازم جانبی تلفن همراه بروید و یک شارژر سازگار با گوشی خود خریداری کنید. میتوانید جایگزینهای آن را خریداری کنید، اما بهتر است فقط شارژرهای تلفن اصلی و
OEM خریداری کنید.
به خاطر داشته باشید که شارژرهایی با درجه آمپر مشابه شارژر قبلی خود خریداری کنید. از شارژرهایی با درجه آمپر بالا استفاده نکنید، حتی اگر متناسب با درگاه شارژ گوشی شما باشد. انجام این کار می
تواند باعث باد شدن یا حتی انفجار باتری گوشی شما شود.
مشکل4
مادربرد معیوب
راه حل1
مادربرد را تعویض کنید. مادربرد یک گوشی همه اجزای مهم آن مانند دوربین داخلی، بلندگوها و سایر ماژول های مهم را حمل می کند. هنگامی که قسمت خاصی از گوشی آسیب می بیند یا خراب می شود،
تعویض مادربرد آن یکی از بهترین راه حل ها است. یک مادربرد جایگزین یا OEM برای تلفن خود از هر مرکز خدمات یا تعمیرگاهی به صورت آنلاین یا نزدیک محل خود خریداری کنید.
هنگام خرید مادربرد، به یاد داشته باشید که دقیقاً همان مدلی را که در حال حاضر روی تلفن شما نصب شده است خریداری کنید تا از هرگونه مشکل سازگاری جلوگیری کنید.
راه حل2
درب پشت گوشی خود را بردارید. آن را بلغزانید یا از روی قاب پایه گوشی خود بردارید تا پنل پشتی آن نمایان شود.
راه حل3
پیچ ها را بردارید. یک پیچ گوشتی بردارید و تمام پیچ هایی که پنل پشتی را روی بدنه گوشی نگه می دارند بردارید. بسته به نوع و مدل گوشی خود، به پیچ گوشتی فیلیپس یا Torx نیاز دارید.
پس از برداشتن پنل پشتی، بررسی کنید که آیا پیچی وجود دارد که مادربرد را در جای خود نگه داشته و ابتدا آن را بردارید. به طور معمول، مادربرد گوشی نیز باید با خیال راحت جدا شود و به شما امکان
دسترسی به صفحه نمایش گوشی را بدهد.
راه حل4
صفحه نمایش را از مادربرد جدا کنید. این دو معمولا فقط با استفاده از کانکتورهای نوع پلاگین به هم متصل می شوند. به آرامی کانکتورها را جدا کنید تا از یکدیگر جدا شوند.
راه حل5
صفحه نمایش را به مادربرد جدید وصل کنید. اگر دقیقاً همان مادربرد جایگزین را برای تلفن خود خریداری کرده اید، باید همان کانکتورهای نوع پلاگین را در مادربرد جدید مشاهده کنید که به شما امکان می
دهد به راحتی آن را با صفحه نمایش متصل کنید.
6
پانل پشتی را به عقب قرار دهید و پیچ ها را باز کنید. اطمینان حاصل کنید که همه چیز در جای خود محکم است و هیچ قسمتی، داخلی یا خارجی، شل قرار نگرفته است.
گوشی را کمی تکان دهید (نه خیلی محکم!) و بررسی کنید که صدای تپش برخی از قطعات را می شنوید. اگر این کار را کردید، دوباره اتصالات داخل را بررسی کنید و هر چیزی را که در جای خود محکم نگه
ندارید، محکم کنید.